Tuesday, January 28, 2014

Benci bila rindu.

Assalamualaikum. Hi.



Untuk jantung hati yang paling sayang--
Tiada satu atau dua,

Aku benci rindu,
Bila hati ini rasa ingin kau dekat.
Tapi--
Hakikatnya kau menjauh nun disana.


Aku benci rindu,
Bila ingin lihat senyum mu yang terpaling manis,
Tak pernah terukir di depan mataku.

Bila ingin mendengar tawa mu,
Tak ku dengar walaupun ku rasa ia ada.

Pergila lah kau rindu--
Rindu yang menyakitkan hati,
Sehingga aku betul betul bertemu dia.

Hilanglah mimpi yang sering menerpa kepada diriku--

Tuesday, January 21, 2014

Ia dah kembali.

Assalamualaikum. Hi.

Aku tersepit--
Antara suka dan duka, 

Maki dan cercaan yang mungkin akan menikam, 
Pedih sepedihnya--

Dah lama tak terluka atma ini, 
Namun, ia kembali dengan luka yang lebih tajam.
Aku sendiri rasa keliru,
Apakah ini cubaan atau dugaan??

Aku cuba sujud kepada Nya--
Berada lama di tika sembahyang,
Untuk mendapatkan jawapan yg mungkin sukar diungkap.
Tapi itu saja cara yang aku ada.

Ya Allah--
Lindungi aku sekeluarga,
Agar terus berada dalam dakapan bahagia. 

Monday, January 13, 2014

Bersahaja.

Assalamualaikum. Hi.


Dulu aku budak--
Yang tak berapa pandai nak menilai,
Sekarang,
Sebelum nak buat sesuatu, aku siasat.
Siasat sampai pangkalnya.

Kadang-kadang je lah--

Aku bersyukur,
Sampai sekarang aku boleh bernafas,
Bernafas dengan senang lenangnya,
Tak ada orang boleh halang.
Ye lah, oxygen mana boleh nampak.

18--
Itu angka cukup cukup makan orang kata,
Tak besar dan tak berapa nak tua.
Tapi kalau nak tengok wayangg yang lain mcm sikit lepas dah. Hahaha.
*Continue*

Aku agak malas nak menaip,
So untuk entri ni,
Aku cuma bersahaja. ok.

Last--
Aku tak rindu sekolah, tapi aku rindu rondong-rondong yang mulut kecoh di sekolah,
Rondong yang always with me.





Sunday, January 5, 2014

Selamat berjuang.

  Assalamualaikum. Hi.


Semakin hari semakin lara hati ni,
Bukan mudah hendak dipujuk.

Disebabkan pihak atasan boleh menghukum,
Aku redha je.
Pesan pada hati "Tak lama, sekejap je"
Hati kata "Aku tak boleh! Susah"

Dah macam mana?
Mungkin perlu diisi dengan ubat,
Tapi ada ke pengubat rindu?
Aku sangat perlukan--

Sabar--
Cuba belajar menjadi lebih penyabar.
Ada banyak hikmah akan dapat.

Tiga bulan--
Bukan lama mana,

Nanti, bila dia jejak balik ke halamnya,
Mesti pelbagai reaksi akan diberi,

Perubahan demi perubahan akan berlaku,
Percayalah---

Aku harap kau pergi bukan mencari sesuatu yg mensia-siakan,
Dan 
Yang paling penting, 
Kau,
Kau takan lupa aku.

Paling sedih--
Fyfy.